Quantcast
Channel: Online SEO en andere e-commerce offertes gratis aanvragen en kwalitatieve CPL en CPS leads | SEO marktplaats » Adwords
Viewing all articles
Browse latest Browse all 11

Hoe CTR verhogen in Google AdWords?

0
0

CTR staat voor Click-through rate en is de verhouding tussen het aantal vertoningen van een Google AdWords advertentie en het aantal kliks dat resulteert uit deze vertoningen (ook wel impressies genoemd). Ofwel, als een advertentie 1000 keer vertoond is geweest en dit heeft geresulteerd in 50 kliks, dan is de CTR 50/1000 x 100% = 5%.

Waarom is CTR zo belangrijk? CTR is, vanuit Google AdWords perspectief gezien, belangrijk voor slechts één aspect, namelijk de zogenaamde kwaliteitsscore. Kwaliteitsscore is in feite een soort rapportcijfer dat Google AdWords toekent op basis van relevantie. Hoe relevanter de zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s, hoe hoger de kwaliteitsscore. Historische CTR is één van de belangrijkste factoren voor de berekening van de kwaliteitsscore. Een hoge(re) kwaliteitsscore leidt tot betere posities en een lagere kost per klik. Ofwel, bij een significante stijging in kwaliteitsscore stijgt de positie van uw advertentie terwijl u hier minder (per klik) voor hoeft te betalen.

Er zijn veel uiteenlopende manieren om CTR te verhogen. Van een (tijdelijke) verhoging van de biedingen tot het neerzetten van een superrelevante campagne structuur. Hierbij de belangrijkste manieren inclusief een korte toelichting:

  • Superrelevante campagne- en advertentiegroep structuur neerzetten >> hoe relevanter de match tussen het zoekwoord en de advertentie, hoe hoger de CTR
  • Zogenaamde exacte zoekwoorden toevoegen in aparte advertentiegroepen en campagnes >> exacte zoekwoorden hebben een hogere CTR
  • Negatieve zoekwoorden toevoegen >> het uitsluiten van niet-relevante zoekopdrachten (met een lage CTR) helpt de CTR te verhogen
  • Wees creatief in uw advertenties >> een onderscheidende advertentie heeft over het algemeen een hogere CTR (denk hierbij ook aan acties)
  • Maak gebruik van advertentie extensies (bijvoorbeeld site links) >> uw advertentie beslaat meer ruimte binnen de Google zoekmachine en valt extra op, dit resulteert logischerwijs in een hogere CTR
  • (Tijdelijk) de biedingen verhogen >> de positie van advertenties stijgt, hogere posities leiden tot een verhoging van de CTR

Let bij deze laatste wel op dat u uw return on investment binnen de perken weet te houden. Een bieding verhogen leidt namelijk tot een hogere kost per klik.

Veel succes en plezier bij het verhogen van de CTR’s binnen uw Google AdWords campagnes!


Viewing all articles
Browse latest Browse all 11

Latest Images

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Bulova Accutron

Reglex 10 servicebeurt

Reglex 10 servicebeurt

Reglex 10 servicebeurt

Reglex 10 servicebeurt

Reglex 10 servicebeurt

Reglex 10 servicebeurt

Reglex 10 servicebeurt

Reglex 10 servicebeurt